foto på tyg

Här kommer några äldre skapelser. Detta är foton som jag fört över till tyg. Jag använder färdigpreparerade tygark som sitter på ett underlag av fryspapper. Man skriver ut precis som på ett vanligt papper.

därefter fäster jag tyget på ett hårt mellanlägg och syr av hjärtans lust på frihand. Bilden till vänster är en physalisfrukt som är fotograferad i motljus en solig dag. Sömmarna lyfter fram bilden och skapar spänning








Denna bild är från Kreta. Min fru älskar vallmo och vi har gjort många försök att odla dem i vår trädgård.. Inte heller frön härifrån lyckades vi med, men bilderna blev bra!















 På bilden med den helige Mikael har jag nöjt mig med att kanta på symaskin. När det är många detaljer är det svårt att tillföra något med broderiet, så då får man göra på ett annat sätt. Jag har fällt in en bild i bilden i formen av ett ATC-kort. Idén fick jag från ett minnesfrimärke där själva frimärket var infällt i en större bild Av det som blev över gjorde jag ett bokmärke. Man måste utnyttja hela sidan när man skriver ut, i alla fall om man är västgöte som jag!




Bilden härintill är från Saeby i Danmark. Jag var där och hade kurs och passade på att ta en del bilder. Det var sen höst och ljuset var fantastiskt. Vattenytan täcktes av ett millimetertjockt istäcke och det gjorde att vattenytan ser så blank ut. Frihandsbroderiet på vattnet syftar till att få till en spänning. Om jag bara hade broderat på samma sätt som jag gjorde med himlen hade bilden bara blivit tråkig. (tro mig, jag provade med det först!)
Posted by Picasa

Kommentarer

Skicka en kommentar